Inici Mòdul 2

Inici Mòdul 2

per Laura de la Morena -
Nombre de respostes: 2

En aquest mòdul ens endinsarem en la persona voluntària: les seves motivacions, habilitats, competències. 

També coneixerem els àmbits d'actuació i com fem possible la seva participació.

És el moment perquè ens expliqueu que us motiva a fer voluntariat? Per què? Què penseu sobre els drets i deures que es plantegen en aquest mòdul? Com definiríem la persona voluntària ideal?

Tal com heu pogut veure a la guia us proposem començar-ho a partir de demà i finalitzar-ho el dia 25 de novembre. 

Per a qualsevol dubte o aclariment teniu el fòrum del mòdul per plantejar-ho. 

Ànims a tots i totes i comencem! Somrient 

Laura. 

En resposta a Laura de la Morena

Re: Inici Mòdul 2

per Sònia Martínez López -
Hola Laia, si no m’equivoco, aquí es tracta que expliquem les nostres motivacions… imagino que ho he entès, vaja. Aquí va.

Sóc una persona que durant molts anys ha tingut i té una feina que abans semblava estranya i, vet aquí que ara s’ha posat de moda, pel que es veu. A mi em contracten per fer que els empleats d’una empresa (sovint gran) tinguin un nivell òptim de satisfacció en el seu lloc de feina (ho sé, pot semblar un oxímoron, eh?). Això vol dir escoltar molt i, en funció del que reculls escoltant, dur a terme accions molt, molt diverses… des de l’adequació dels espais, reubicació d’equips, temes de sostenibilitat, ergonomia, ambient social, activitats de cohesió, integració a la multiculturalitat.

M’he trobat de tot perquè fa molts anys que m’hi dedico i em torna boja la meva feina. Ara fa un any que em vaig trobar que totes les plantes del lloc on m’havien contractat, per un tema aliè a l’empresa, es van inundar; van baixar pels sostres 100.000 litres d’aigua d’una boca dels bombers mal manipulada. Això vol dir tres plantes destrossades i 300 famílies sense poder anar a treballar, a més del cost en equips, etc.Vaig descobrir una cosa de mi que sospitava, però que vaig constatar: la serenitat en moments de crisi i una gran capacitat organitzativa, pel que fa a formular projectes, complir els terminis, i tot això generant el menor impacte negatiu en els afectats. Negociar amb les assegurances, amb els industrials, i aprofitar per fer millores estructurals ja que hi érem. No es va perdre ni un sol dia de feina… "pregúntame cómo" jajaja.

Crec que aquest tipus de coses les faig bé, estic contenta. A més, em puc comunicar en diversos idiomes i conec cultures molt diferents a la meva. He pensat que haig d'aprendre moltíssim i que, quan em jubili, voldria dedicar-me a aportar aquests coneixements allà on facin falta. No tinc càrregues familiars. Actualment faig voluntariat al Raval, reparteixo menjar, xerro amb la gent si tenen ganes, però fins i tot aquí penso… ostres! No es podria implementar un sistema de dutxes més àgil, perquè no haguessin d'esperar dues setmanes per poder-se dutxar? També els magatzems; de vegades es caduquen coses perquè el sistema d'emmagatzematge no està optimitzat… i etcètera, etcètera. No avorreixo més. Au!
En resposta a Sònia Martínez López

Re: Inici Mòdul 2

per Laura de la Morena -
Bon dia Sònia,
Moltes gràcies per fer la teva aportació, molt interessant! Aquest activitat, com bé has fet, s'ha de penjar a l'apartat de trameses del mòdul, allà t'he fet la devolutiva. De totes formes, és també molt enriquidor que ho aneu compartint als fòrums.
Per qualsevol dubte estic a la vostra disposició,
Moltes gràcies i seguim!