Reflexió dels reptes de la voluntariat

Reflexió dels reptes de la voluntariat

per Maria Dual Lopez -
Nombre de respostes: 2

Hola a tothom, em dic Maria Dual.

Des del meu punt de vista, el paper de la persona voluntària a la nostra societat és fonamental, especialment en l’àmbit sociosanitari. Considero que el voluntariat actua com un suport complementari als serveis professionals, contribuint al benestar biopsicosocial de les persones. No substitueix la tasca dels professionals, sinó que aporta un valor afegit, sobretot en l’acompanyament emocional, la detecció de necessitats i la promoció de la inclusió social.

Pel que fa als principals reptes, penso que un dels més importants és garantir una formació adequada per tal d’assegurar intervencions segures i de qualitat. També crec que és clau una bona coordinació amb els equips professionals per evitar solapaments o intrusisme. A més, la manca de temps, la precarietat social i els canvis derivats de la digitalització poden dificultar la continuïtat del voluntariat. Finalment, considero necessari un major reconeixement social i institucional de la tasca que duen a terme.

Gràcies per llegir-me,
Salutacions!

158 paraules

En resposta a Maria Dual Lopez

Re: Reflexió dels reptes de la voluntariat

per Berta Clotet Rey -
Hola, Maria,

Jo soc la Berta Clotet, estic d'acord amb la teva reflexió. El voluntariat té un paper clau en l'àmbit sanitari com a suport als serveis professionals, però no substitueix la feina d'aquests.

També comparteixo amb tu la importància de formar als professionals, ja que l'acció voluntària implica compromís i responsabilitat. Tot i això, crec que la digitalització pot ser un punt positiu pel voluntariat i no pas un aspecte negatiu. Els canvis en la digitalització poden facilitar la participació de persones que tenen manca de temps o que viuen lluny. Aquest fet pot augmentar el nombre de voluntaris i, en conseqüència, ampliar la resposta a les necessitats socials.

Salutacions!

111 paraules

En resposta a Maria Dual Lopez

Re: Reflexió dels reptes de la voluntariat

per Aina Martínez González -
Hola Maria,

M'ha semblat molt interessant la teva aportació, sobretot quan parles del voluntariat com a suport complementari als professionals. Crec que és molt important remarcar aquesta idea, ja que ajuda a entendre millor quin és el límit i el valor real del voluntariat.

També estic d'acord amb el que comentes sobre la importància de la formació. En àmbits com el sociosanitari, tenir uns mínims coneixements és clau per poder actuar amb seguretat i oferir una ajuda de qualitat.

Pel que fa als reptes, m'ha cridat l'atenció el que dius sobre la coordinació amb els equips professionals perquè una bona comunicació pot fer que l'atenció sigui més efectiva i evitar possibles confusions.

Gràcies per la teva reflexió.

117 paraules