Actualment, el voluntariat afronta diversos reptes importants. Un dels principals és la manca de temps i de compromís estable per part de les persones voluntàries, ja que moltes volen ajudar però tenen dificultats per mantenir una implicació continuada. També hi ha el repte del reconeixement social, perquè sovint la tasca voluntària no està prou valorada malgrat la seva importància.
A més, és necessari garantir una bona formació i preparació de les persones voluntàries per assegurar que puguin desenvolupar la seva tasca de manera adequada i segura. Un altre repte és la manca de recursos de moltes entitats, que depenen del voluntariat però no sempre tenen prou mitjans per organitzar-lo i donar-li suport. Finalment, el voluntariat ha d’adaptar-se constantment als canvis de la societat, com ara les noves necessitats socials, la digitalització o l’augment de problemàtiques com la salut mental o les desigualtats socials.
Quins creus que són els principals reptes que afronta actualment el voluntariat?
per Ivet Flores Perpinyà -
Nombre de respostes: 1
143 paraules
En resposta a Ivet Flores Perpinyà
Re: Quins creus que són els principals reptes que afronta actualment el voluntariat?
per Laura Gibrat Carabellido -
Hola Ivet,
M’ha semblat molt completa la teva aportació. Estic d’acord amb els reptes que comentes, especialment amb el tema de la manca de temps i el poc reconeixement del voluntariat, ja que sovint no es valora prou la seva importància. També em sembla molt important el que dius sobre la necessitat de formació i de recursos per part de les entitats, perquè és essencial per poder fer una bona tasca.
En general, penso que has resumit molt bé la situació actual del voluntariat.
M’ha semblat molt completa la teva aportació. Estic d’acord amb els reptes que comentes, especialment amb el tema de la manca de temps i el poc reconeixement del voluntariat, ja que sovint no es valora prou la seva importància. També em sembla molt important el que dius sobre la necessitat de formació i de recursos per part de les entitats, perquè és essencial per poder fer una bona tasca.
En general, penso que has resumit molt bé la situació actual del voluntariat.
84 paraules