Paper de la persona voluntària

Paper de la persona voluntària

per Aina Martínez González -
Nombre de respostes: 2

Hola, soc l'Aina Martínez, 

Des del meu punt de vista, la persona voluntària té un paper molt important a la nostra societat, ja que ajuda a donar resposta a necessitats no cobertes o que no estan del tot ateses. Tal com hem vist al mòdul, el voluntariat no és només ajudar, sinó que també té una funció de transformació social i de millora del benestar col·lectiu. 

Crec que el valor principal del voluntariat és la part humana. No es tracta només de fer una tasca concreta, sinó d'acompanyar, escoltar i estar al costat de les persones, especialment en situacions de vulnerabilitat. En molts casos, aquest suport emocional és tan important com qualsevol altra ajuda.

També considero important el paper de la persona voluntària en la detecció de necessitats, ja que està en contacte directe amb la realitat i pot identificar situacions que moltes vegades passen desapercebudes. Això contribueix a fer una societat més conscient i implicada. 

En definitiva, el voluntariat no només ajuda a les persones destinatàries, sinó que també fomenta valors com la solidaritat, el compromís i la participació social. 

Gràcies. 

182 paraules

En resposta a Aina Martínez González

Re: Paper de la persona voluntària

per Sara Justo -
Hola Aina,

Estic bastant d’acord amb el que dius. Sobretot m’ha semblat interessant el que comentes sobre el valor humà del voluntariat, perquè moltes vegades no és només ajudar amb una tasca concreta, sinó també acompanyar i escoltar les persones, que això pot ser igual o fins i tot més important.

També crec que tens raó amb el tema de la detecció de necessitats, ja que el voluntariat està molt en contacte amb la realitat i pot veure situacions que potser passen desapercebudes.

En general, penso igual que tu: el voluntariat no només ajuda a qui el rep, sinó que també transmet valors com la solidaritat i el compromís.

Gràcies per la teva aportació!

114 paraules

En resposta a Aina Martínez González

Re: Paper de la persona voluntària

per Laia García Pagès -
Hola Aina,
Estic d'acord amb els punts que has comentat. Especialment amb el fet que el voluntariat no és només fer tasques, sinó acompanyar a les persones. També menciones que el suport emocional és tan important com qualsevol altra ajuda i coincideixo amb la teva opinió, ja que, en molts casos és fins i tot més necessari que altres formes de suport.
Finalment, recolzo el teu parer sobre que el voluntariat ajuda tant a les persones que l'ofereixen com a les persones destinatàries, perquè crea vincles reals, fomenta l’empatia i contribueix al benestar mutu, generant un impacte positiu tant personal com social.

Gràcies!

103 paraules