Quin creus què és el paper de la persona voluntària a la nostra societat?

Quin creus què és el paper de la persona voluntària a la nostra societat?

per Amal Ourif El Malki -
Nombre de respostes: 1

Hola, em dic Amal. 

Personalment, penso que el paper del voluntariat és clau perquè complementa l’acció dels serveis públics i ajuda a cobrir necessitats socials que sovint no arriben a totes les persones. El/la voluntari/ària no substitueix professionals, sinó que aporta suport, acompanyament i proximitat humana.

A més, el voluntariat fomenta la cohesió social, ja que crea vincles entre persones de diferents contextos i ajuda a reduir desigualtats. Tal com hem vist al mòdul, el voluntariat també té una funció educativa i transformadora, perquè promou valors com la solidaritat, l’empatia i la participació ciutadana.

En definitiva, crec que el voluntariat és una eina essencial per construir una societat més justa i inclusiva.

Gràcies!!

113 paraules

En resposta a Amal Ourif El Malki

Re: Quin creus què és el paper de la persona voluntària a la nostra societat?

per Valeria Santeli Zuniga -
Hola Amal, sóc la Valeria

M’ha agradat molt com ho has explicat, sobretot això de la proximitat humana. Crec que és justament el que fa especial el voluntariat, perquè no és només ajudar, sinó estar al costat de les persones.

També estic d’acord amb el tema de la cohesió social, ja que al final es creen vincles que potser d’una altra manera no existirien.

Sí que és veritat que a vegades penso que s’ha d’anar amb compte perquè el voluntariat no acabi fent feines que haurien de cobrir els serveis públics, però com a complement el veig molt necessari.

Gràcies per compartir la teva opinió!

105 paraules